Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki

NABÓR NA STANOWISKO PRACOWNIKA SOCJALNEGO

Utworzono dnia 24.09.2021
Czcionka:

Pasłęk, dnia 22 września 2021 r.

 

OGŁOSZENIE

Kierownik Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Pasłęku

ogłasza nabór na stanowisko pracy

PRACOWNIK SOCJALNY - zastępstwo

w Miejsko - Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej

Plac Grunwaldzki 8, 14-400 Pasłęk

 

I. Określenie stanowiska:

PRACOWNIK SOCJALNY

II. Wymagania niezbędne:

  1. wykształcenie niezbędne do wykonywania zawodu pracownika socjalnego zgodnie z art. 116 oraz art. 156 ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej ( tj. Dz. U. z 2020 r., poz. 1876 z późniejszymi zmianami), tzn. osoba, która spełnia co najmniej jeden z niżej wymienionych warunków:

  • posiada dyplom ukończenia kolegium pracowników służb społecznych;

  • ukończyła studia wyższe na kierunku praca socjalna;

  • do dnia 31 grudnia 2013 r. ukończyła studia wyższe o specjalności przygotowującej do zawodu pracownika socjalnego na jednym z kierunków: pedagogika, pedagogika specjalna, politologia, polityka społeczna, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie

  • przed wejściem w życie ustawy, była zatrudniona na stanowisku pracownika socjalnego

  • przed dniem 1 maja 2004r. ukończyła studia wyższe na kierunkach: pedagogika, psychologia, politologia, politologia i nauki społeczne lub socjologia;

  • przed dniem 1 maja 2004r. rozpoczęła studia wyższe licencjackie lub wyższe magisterskie, a następnie uzyskała dyplom na kierunkach: pedagogika, psychologia, politologia lub socjologia;

  1. obywatelstwo polskie

  2. pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;

  3. niekaralność za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego oraz niekaralność za umyślne przestępstwa skarbowe

  4. nieposzlakowana opinia

     

  1. Wymagania dodatkowe:

  • doświadczenie w pomocy społecznej;

  • znajomość obsługi komputera;

  • znajomość systemu POMOST;

  • znajomość niżej wymienionych przepisów prawa:

  • ustawa z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej

  • ustawa o ochronie zdrowia psychicznego

  • rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 lutego 2006r. w sprawie realizacji programu wieloletniego „ Pomoc państwa w zakresie dożywiania”

  • ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego

  • ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym.

     

    IV. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

  1. praca socjalna;

  2. przeprowadzanie rodzinnych wywiadów środowiskowych;

  3. dokonywanie analizy, diagnozy i oceny zjawisk indywidualnych i społecznych, a także formułowanie opinii w zakresie zapotrzebowania na świadczenia z pomocy społecznej oraz kwalifikowanie do uzyskania tych świadczeń;

  4. udzielanie informacji, wskazówek, porad i pomocy w zakresie rozwiązywania spraw życiowych osobom, rodzinom, grupom i społecznościom, które dzięki tej pomocy będą zdolne samodzielnie rozwiązywać problemy będące przyczyną ich trudnej sytuacji lub zaspokajać niezbędne potrzeby życiowe;

  5. pomoc w uzyskaniu dla osób lub rodzin będących w trudnej sytuacji życiowej specjalistycznego poradnictwa, terapii lub innych form pomocy w zakresie możliwości rozwiązywania problemów przez właściwe instytucje państwowe, samorządowe i organizacje pozarządowe;

  6. udzielanie pomocy zgodnie z zasadami etyki zawodowej;

  7. pobudzanie społecznej aktywności i inspirowanie działań samopomocowych w zaspokajaniu niezbędnych potrzeb życiowych osób, rodzin, grup i środowisk społecznych;

  8. współpraca i współdziałanie z innymi specjalistami w celu przeciwdziałania i ograniczania problemów oraz skutków negatywnych zjawisk społecznych, łagodzenie konsekwencji ubóstwa;

  9. inicjowanie nowych form pomocy osobom i rodzinom mającym trudną sytuację życiową oraz inspirowanie powołania instytucji świadczących usługi służące poprawie sytuacji takich osób i rodzin;

  10. współuczestniczenie w inspirowaniu, opracowaniu, wdrożeniu oraz rozwijaniu regionalnych i lokalnych programów pomocy społecznej ukierunkowanych na podniesienie jakości życia;

  11. inicjowanie lub współuczestniczenie w działaniach profilaktycznych nakierowanych na zapobieganie lub łagodzenie problemów społecznych

  12. Wykonywanie innych zadań, w tym:

    • współpraca przy opracowaniu założeń i materiałów niezbędnych do przygotowania lokalnych programów osłonowych, projektów socjalnych i programów realizowanych przez ośrodek w zakresie dotyczącym pracy socjalnej.

    • udzielanie informacji i wydawanie opinii o sytuacji osób i rodzin korzystających ze wsparcia instytucjom do tego uprawnionym

    • prowadzenie sprawozdawczości z realizowanych zadań

    • udział w grupach, komisjach i zespołach zadaniowych, zgodnie z poleceniem.

       

V. Wymagane dokumenty i oświadczenia:

  1. Wypełniony kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie, który stanowi załącznik nr 1 do ogłoszenia o naborze.

  2. Klauzula informacyjna stanowiąca załącznik nr 2 do ogłoszenia o naborze.

  3. Oświadczenie o niekaralności załącznik nr 3.

  4. Kserokopie dokumentów potwierdzających kwalifikacje zawodowe i przebieg dotychczasowego zatrudnienia.

W przypadku zatrudnienia kandydat zobowiązany będzie do przedłożenia do wglądu pracodawcy oryginały w/w dokumentów.

 

VI. Wskaźnik zatrudnienia

Informuje się kandydatów, że w miesiącu poprzedzającym upublicznienie niniejszego ogłoszenia o naborze wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Miejsko-Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Pasłęku w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnienia osób niepełnosprawnych wyniósł powyżej 6%.

 

VII. Warunki pracy:

  1. Umowa na czas określony (zastępstwo) w pełnym wymiarze czasu pracy, 40 godzin tygodniowo, godziny pracy 7.30 – 15.30; przewidywany termin rozpoczęcia pracy /październik 2021r./

  2. Miejsce wykonywania pracy – teren działania Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Pasłęku.

 

VIII. Termin i miejsce składania dokumentów:

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „ Nabór na stanowisko Pracownik socjalny - zastępstwo w terminie do

30 października 2021 roku w sekretariacie Miejsko- Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Pasłęku od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30 do 15:30

lub przesłać pocztą na adres:

Miejsko - Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej

Plac Grunwaldzki 8

14-400 Pasłęk

W przypadku wysłania oferty pocztą decyduje data wpływu do MGOPS.

Nie ma możliwości składania ofert pocztą elektroniczną.

 

Informacje dodatkowe

  1. Postępowanie w sprawie naboru prowadzi dział kadr MGOPS w Pasłęku.

  2. Informacja o naborze została ogłoszona na tablicy ogłoszeń w siedzibie MGOPS w Pasłęku, na stronie internetowej MGOPS ( http://www.paslek.naszops.pl)

  3. Informacja o wynikach naboru, w zakresie dopuszczonym przepisami prawa, będzie umieszczona na stronie internetowej MGOPS, na tablicy ogłoszeń w siedzibie MGOPS w Pasłęku.

 

 

Kierownik

Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Pasłęku

Agnieszka Pocełujko

 

 

Załączniki:

  • załącznik nr 1 - kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,

  • załącznik nr 2 - klauzula informacyjna,

  • załącznik nr 3 – oświadczenie o niekaralności.

ZAŁĄCZNIKI:

ZGODA NA PRZETWARZANIE DANYCH

Utworzono dnia 24.09.2021, 11:39

OŚWIADCZENIE O NIEKARALNOŚCI

Utworzono dnia 24.09.2021, 11:38

KWESTIONARIUSZ OSOBOWY

Utworzono dnia 24.09.2021, 11:37

Pogoda

Zegar

Kalendarium

Kwiecień 2024
Pon Wt Śr Czw Pt Sb Nie
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Imieniny

Licznik odwiedzin:

W tym tygodniu: 112

W poprzednim tygodniu: 117

W tym miesiącu: 482

W poprzednim miesiącu: 467

Wszystkich: 29569

ŚWIETLICE ŚRODOWISKOWE

Od 1 stycznia 2019 roku w strukturach MGOPS w Pasłęku funkcjonują ośrodki wsparcia dziennego w formie świetlic środowiskowych realizujące elementy socjoterapii. Są to świetlice FANTAZJA w Drulitach oraz PROMYK i POMOST w Pasłęku