NABÓR NA STANOWISKO PRACOWNIKA SOCJALNEGO
Pasłęk, dnia 22 września 2021 r.
OGŁOSZENIE
Kierownik Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Pasłęku
ogłasza nabór na stanowisko pracy
PRACOWNIK SOCJALNY - zastępstwo
w Miejsko - Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej
Plac Grunwaldzki 8, 14-400 Pasłęk
I. Określenie stanowiska:
PRACOWNIK SOCJALNY
II. Wymagania niezbędne:
-
wykształcenie niezbędne do wykonywania zawodu pracownika socjalnego zgodnie z art. 116 oraz art. 156 ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej ( tj. Dz. U. z 2020 r., poz. 1876 z późniejszymi zmianami), tzn. osoba, która spełnia co najmniej jeden z niżej wymienionych warunków:
-
posiada dyplom ukończenia kolegium pracowników służb społecznych;
-
ukończyła studia wyższe na kierunku praca socjalna;
-
do dnia 31 grudnia 2013 r. ukończyła studia wyższe o specjalności przygotowującej do zawodu pracownika socjalnego na jednym z kierunków: pedagogika, pedagogika specjalna, politologia, polityka społeczna, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie
-
przed wejściem w życie ustawy, była zatrudniona na stanowisku pracownika socjalnego
-
przed dniem 1 maja 2004r. ukończyła studia wyższe na kierunkach: pedagogika, psychologia, politologia, politologia i nauki społeczne lub socjologia;
-
przed dniem 1 maja 2004r. rozpoczęła studia wyższe licencjackie lub wyższe magisterskie, a następnie uzyskała dyplom na kierunkach: pedagogika, psychologia, politologia lub socjologia;
-
obywatelstwo polskie
-
pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
-
niekaralność za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego oraz niekaralność za umyślne przestępstwa skarbowe
-
nieposzlakowana opinia
-
Wymagania dodatkowe:
-
doświadczenie w pomocy społecznej;
-
znajomość obsługi komputera;
-
znajomość systemu POMOST;
-
znajomość niżej wymienionych przepisów prawa:
-
ustawa z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej
-
ustawa o ochronie zdrowia psychicznego
-
rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 lutego 2006r. w sprawie realizacji programu wieloletniego „ Pomoc państwa w zakresie dożywiania”
-
ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
-
ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym.
IV. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
-
praca socjalna;
-
przeprowadzanie rodzinnych wywiadów środowiskowych;
-
dokonywanie analizy, diagnozy i oceny zjawisk indywidualnych i społecznych, a także formułowanie opinii w zakresie zapotrzebowania na świadczenia z pomocy społecznej oraz kwalifikowanie do uzyskania tych świadczeń;
-
udzielanie informacji, wskazówek, porad i pomocy w zakresie rozwiązywania spraw życiowych osobom, rodzinom, grupom i społecznościom, które dzięki tej pomocy będą zdolne samodzielnie rozwiązywać problemy będące przyczyną ich trudnej sytuacji lub zaspokajać niezbędne potrzeby życiowe;
-
pomoc w uzyskaniu dla osób lub rodzin będących w trudnej sytuacji życiowej specjalistycznego poradnictwa, terapii lub innych form pomocy w zakresie możliwości rozwiązywania problemów przez właściwe instytucje państwowe, samorządowe i organizacje pozarządowe;
-
udzielanie pomocy zgodnie z zasadami etyki zawodowej;
-
pobudzanie społecznej aktywności i inspirowanie działań samopomocowych w zaspokajaniu niezbędnych potrzeb życiowych osób, rodzin, grup i środowisk społecznych;
-
współpraca i współdziałanie z innymi specjalistami w celu przeciwdziałania i ograniczania problemów oraz skutków negatywnych zjawisk społecznych, łagodzenie konsekwencji ubóstwa;
-
inicjowanie nowych form pomocy osobom i rodzinom mającym trudną sytuację życiową oraz inspirowanie powołania instytucji świadczących usługi służące poprawie sytuacji takich osób i rodzin;
-
współuczestniczenie w inspirowaniu, opracowaniu, wdrożeniu oraz rozwijaniu regionalnych i lokalnych programów pomocy społecznej ukierunkowanych na podniesienie jakości życia;
-
inicjowanie lub współuczestniczenie w działaniach profilaktycznych nakierowanych na zapobieganie lub łagodzenie problemów społecznych
-
Wykonywanie innych zadań, w tym:
-
-
współpraca przy opracowaniu założeń i materiałów niezbędnych do przygotowania lokalnych programów osłonowych, projektów socjalnych i programów realizowanych przez ośrodek w zakresie dotyczącym pracy socjalnej.
-
udzielanie informacji i wydawanie opinii o sytuacji osób i rodzin korzystających ze wsparcia instytucjom do tego uprawnionym
-
prowadzenie sprawozdawczości z realizowanych zadań
-
udział w grupach, komisjach i zespołach zadaniowych, zgodnie z poleceniem.
-
V. Wymagane dokumenty i oświadczenia:
-
Wypełniony kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie, który stanowi załącznik nr 1 do ogłoszenia o naborze.
-
Klauzula informacyjna stanowiąca załącznik nr 2 do ogłoszenia o naborze.
-
Oświadczenie o niekaralności załącznik nr 3.
-
Kserokopie dokumentów potwierdzających kwalifikacje zawodowe i przebieg dotychczasowego zatrudnienia.
W przypadku zatrudnienia kandydat zobowiązany będzie do przedłożenia do wglądu pracodawcy oryginały w/w dokumentów.
VI. Wskaźnik zatrudnienia
Informuje się kandydatów, że w miesiącu poprzedzającym upublicznienie niniejszego ogłoszenia o naborze wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Miejsko-Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Pasłęku w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnienia osób niepełnosprawnych wyniósł powyżej 6%.
VII. Warunki pracy:
-
Umowa na czas określony (zastępstwo) w pełnym wymiarze czasu pracy, 40 godzin tygodniowo, godziny pracy 7.30 – 15.30; przewidywany termin rozpoczęcia pracy /październik 2021r./
-
Miejsce wykonywania pracy – teren działania Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Pasłęku.
VIII. Termin i miejsce składania dokumentów:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „ Nabór na stanowisko Pracownik socjalny - zastępstwo” w terminie do
30 października 2021 roku w sekretariacie Miejsko- Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Pasłęku od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30 do 15:30
lub przesłać pocztą na adres:
Miejsko - Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
Plac Grunwaldzki 8
14-400 Pasłęk
W przypadku wysłania oferty pocztą decyduje data wpływu do MGOPS.
Nie ma możliwości składania ofert pocztą elektroniczną.
Informacje dodatkowe
-
Postępowanie w sprawie naboru prowadzi dział kadr MGOPS w Pasłęku.
-
Informacja o naborze została ogłoszona na tablicy ogłoszeń w siedzibie MGOPS w Pasłęku, na stronie internetowej MGOPS ( http://www.paslek.naszops.pl)
-
Informacja o wynikach naboru, w zakresie dopuszczonym przepisami prawa, będzie umieszczona na stronie internetowej MGOPS, na tablicy ogłoszeń w siedzibie MGOPS w Pasłęku.
Kierownik
Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Pasłęku
Agnieszka Pocełujko
Załączniki:
-
załącznik nr 1 - kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
-
załącznik nr 2 - klauzula informacyjna,
-
załącznik nr 3 – oświadczenie o niekaralności.