Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki

Nabór na stanowisko pracownika socjalnego

Utworzono dnia 12.12.2023
Czcionka:

  Pasłęk, dnia 12 grudnia 2023 r.

 

OGŁOSZENIE

Kierownik Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Pasłęku

ogłasza nabór na stanowisko pracy

PRACOWNIK SOCJALNY

w Miejsko - Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej

Plac Grunwaldzki 8, 14-400 Pasłęk

 

 I. Określenie stanowiska:

                   PRACOWNIK SOCJALNY 

II. Wymagania niezbędne:

  1. wykształcenie niezbędne do wykonywania zawodu pracownika socjalnego zgodnie z art. 116 oraz art. 156 ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej

( tj. Dz. U. z 2023 r., poz. 901), Pracownikiem socjalnym może być osoba, która spełnia co najmniej jeden z niżej wymienionych warunków:

1) posiada dyplom ukończenia kolegium pracowników służb społecznych;

2) ukończyła studia na kierunku praca socjalna lub w zakresie pracy socjalnej;

3) do dnia 31 grudnia 2013 r. ukończyła studia wyższe o specjalności przygotowującej do zawodu pracownika socjalnego na jednym z kierunków:

a) pedagogika,

b) pedagogika specjalna,

c) politologia,

d) polityka społeczna,

e) psychologia,

f) socjologia,

g) nauki o rodzinie;

4) ukończyła studia podyplomowe z zakresu metodyki i metodologii pracy socjalnej w uczelni realizującej studia na kierunku praca socjalna lub w zakresie pracy socjalnej, po uprzednim ukończeniu studiów na jednym z kierunków, o których mowa w pkt 3.

 

  1. obywatelstwo polskie
  2. pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
  3. niekaralność za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego oraz niekaralność za umyślne przestępstwa skarbowe
  4. nieposzlakowana opinia

 

III. Wymagania dodatkowe:

  • co najmniej 3 letnie doświadczenie w pomocy społecznej;
  • znajomość obsługi komputera;
  •  znajomość systemu POMOST;
  • znajomość niżej wymienionych przepisów prawa:
  • ustawa z dnia 12 marca 2004r.  o pomocy społecznej
  • ustawa o ochronie zdrowia psychicznego
  • rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie realizacji programu wieloletniego „Posiłek w szkole i w domu”
  • ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego,
  • ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym,
  • ustawa z dnia 9 marca 2023 r. o zmianie ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie oraz niektórych innych ustaw,
  • ustawa z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej.

 

 

IV. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

  1. praca socjalna;
  2. przeprowadzanie rodzinnych wywiadów środowiskowych;
  3. dokonywanie analizy, diagnozy i oceny zjawisk indywidualnych i społecznych, a także formułowanie opinii w zakresie zapotrzebowania na świadczenia z pomocy społecznej oraz kwalifikowanie do uzyskania tych świadczeń;
  4. udzielanie informacji, wskazówek, porad i pomocy w zakresie rozwiązywania spraw życiowych osobom, rodzinom, grupom i społecznościom, które dzięki tej pomocy będą zdolne samodzielnie rozwiązywać problemy będące przyczyną ich trudnej sytuacji lub zaspokajać niezbędne potrzeby życiowe;
  5. pomoc w uzyskaniu dla osób lub rodzin będących w trudnej sytuacji życiowej specjalistycznego poradnictwa, terapii lub innych form pomocy w zakresie możliwości rozwiązywania problemów przez właściwe instytucje państwowe, samorządowe i organizacje pozarządowe;
  6. udzielanie pomocy zgodnie z zasadami etyki zawodowej;
  7. pobudzanie społecznej aktywności i inspirowanie działań samopomocowych w zaspokajaniu niezbędnych potrzeb życiowych osób, rodzin, grup i środowisk społecznych;
  8. współpraca i współdziałanie z innymi specjalistami w celu przeciwdziałania i ograniczania problemów oraz skutków negatywnych zjawisk społecznych, łagodzenie konsekwencji ubóstwa;
  9. inicjowanie nowych form pomocy osobom i rodzinom mającym trudną sytuację życiową oraz inspirowanie powołania instytucji świadczących usługi służące poprawie sytuacji takich osób i rodzin;
  10. współuczestniczenie w inspirowaniu, opracowaniu, wdrożeniu oraz rozwijaniu regionalnych i lokalnych programów pomocy społecznej ukierunkowanych na podniesienie jakości życia;
  11. inicjowanie lub współuczestniczenie w działaniach profilaktycznych nakierowanych na zapobieganie lub łagodzenie problemów społecznych
  12. Wykonywanie innych zadań, w tym:
    • współpraca przy opracowaniu założeń i materiałów niezbędnych do przygotowania lokalnych programów osłonowych, projektów socjalnych i programów realizowanych przez ośrodek w zakresie dotyczącym pracy socjalnej.
    • udzielanie informacji i wydawanie opinii o sytuacji osób i rodzin korzystających ze wsparcia instytucjom do tego uprawnionym
    • prowadzenie sprawozdawczości z realizowanych zadań
    • udział w grupach, komisjach i zespołach zadaniowych, zgodnie z poleceniem.

 

 

V. Wymagane dokumenty i oświadczenia:

  1. Wypełniony kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie, który stanowi załącznik nr 1 do ogłoszenia o naborze.
  2. Klauzula informacyjna stanowiąca załącznik nr 2 do ogłoszenia o naborze.
  3. Oświadczenie o niekaralności załącznik nr 3.
  4. Kserokopie dokumentów potwierdzających  kwalifikacje zawodowe i przebieg dotychczasowego zatrudnienia.

W przypadku zatrudnienia kandydat zobowiązany będzie do przedłożenia do wglądu pracodawcy oryginały w/w dokumentów.

 

VI. Wskaźnik zatrudnienia

Informuje się kandydatów, że w miesiącu poprzedzającym upublicznienie niniejszego ogłoszenia o naborze wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Miejsko - Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Pasłęku w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnienia osób niepełnosprawnych wyniósł powyżej 6%.

 

VII. Warunki pracy:

  1. Umowa na czas określony w pełnym wymiarze czasu pracy, 40 godzin tygodniowo, godziny pracy 7.30 – 15.30; przewidywany termin rozpoczęcia pracy /styczeń 2024r./
  2. Miejsce wykonywania pracy – teren działania Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Pasłęku.

 

VIII. Termin i miejsce składania dokumentów:

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętej kopercie  z dopiskiem: „Nabór na stanowisko Pracownik socjalnyw terminie do dnia 22 grudnia 2023 roku do godziny 10.00, w sekretariacie Miejsko- Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Pasłęku (od poniedziałku do piątku  w godzinach od 7:30 do 15:30)

lub przesłać pocztą na adres:

Miejsko - Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej

Plac Grunwaldzki 8

14-400 Pasłęk

W przypadku wysłania oferty pocztą decyduje data wpływu do MGOPS.

Nie ma możliwości składania ofert pocztą elektroniczną.

 

Informacje dodatkowe

  1. Postępowanie w sprawie naboru prowadzi dział kadr MGOPS w Pasłęku.
  2. Informacja o naborze została ogłoszona na tablicy ogłoszeń w siedzibie MGOPS w Pasłęku, na stronie internetowej MGOPS ( http://www.paslek.naszops.pl)
  3. Informacja o wynikach naboru, w zakresie dopuszczonym przepisami prawa, będzie umieszczona na stronie internetowej MGOPS, na tablicy ogłoszeń w siedzibie MGOPS w Pasłęku.

 

Kierownik

Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Pasłęku

Agnieszka Pocełujko

Załączniki:

  • załącznik nr 1 - kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
  • załącznik nr 2 - klauzula informacyjna,
  • załącznik nr 3 – oświadczenie o niekaralności.

ZAŁĄCZNIKI:

oświadczenie o niekaralności

Utworzono dnia 12.12.2023, 15:18

klauzula informacyjna

Utworzono dnia 12.12.2023, 15:17

kwestionariusz osobowy

Utworzono dnia 12.12.2023, 15:17

Pogoda

Zegar

Kalendarium

Kwiecień 2024
Pon Wt Śr Czw Pt Sb Nie
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Imieniny

Licznik odwiedzin:

W tym tygodniu: 129

W poprzednim tygodniu: 117

W tym miesiącu: 499

W poprzednim miesiącu: 467

Wszystkich: 29586

ŚWIETLICE ŚRODOWISKOWE

Od 1 stycznia 2019 roku w strukturach MGOPS w Pasłęku funkcjonują ośrodki wsparcia dziennego w formie świetlic środowiskowych realizujące elementy socjoterapii. Są to świetlice FANTAZJA w Drulitach oraz PROMYK i POMOST w Pasłęku